ورود به دنیای ایکامرس (بیزینس آنلاین)

معرفی اپ استور شاپیفای | Shopify App Store

Sunday، ۲۴ Mehr ۱۴۰۱

شاپیفای اپ استور، فوق العاده ترین اپ استور، برای مجهز کردن وبسایت ایکامرسی تان به امکانات مختلف می باشد. در هر پلتفرم ساخت وبسایت (website builder)، شما بسته به نیازهای مختلف وبسایت تان به یک سری امکانات نیاز دارید.

در پلتفرم شاپیفای، به امکاناتی که به وبسایت تان اضافه می کنید، اپ یا App گفته میشود. برای نصب این اپ ها در وبسایت تان باید آن ها را مستقیما از شاپیفای اپ استور پیدا و در فروشگاه تان نصب کنید.

سادگی در پیدا کردن اپ های مختلف، و نصب آسان و سریع اپ ها تنها با چند کلیک و … ویژگی هایی هستند که شاپیفای اپ استور را به یک مخزن ایمن، پرامکانات و در عین حال ساده برای پیدا کردن و نصب اپ های مختلف به وبسایت مان تبدیل کرده است.

تفاوت اپ ها در شاپیفای با پلاگین های وردپرسی

چه طراح سایت باشید چه نباشید، هر پلترم آماده برای ساخت وبسایت، دو بخش اصلی دارد:

  • بخشی برای انتخاب تم
  • و بخشی برای افزودن امکانات به فروشگاه مان.

در شاپیفای به این امکانات اپ یا app گفته میشود. و شما می توانید از شاپیفای اپ استور، اپ های مختلفی را پیدا و به سادگی چند کلیک آنها را در وبسایت تان نصب کنید.

در وردپرس ما برای اضافه کردن امکانات، از پلاگین های وردپرسی استفاده می کنیم. و می دونیم که این کار در وردپرس، چقدر فرایند سخت و زمان بر می باشد. و حتی گاهی باعث می شود وبسایت ما با مشکل روبرو شود.

اما شاپیفای اپ ها، اصلا مثل پلاگین های وردپرسی نیستند. پلاگین های وردپرسی، آدم رو دیوونه می کنه. برای پلاگین های وردپرسی:
شما هم زمان نگران سازگاری پلاگین ها با سایر پلاگین ها و تم وبسایت تان هستید.
نگران آپدیت آنها هستید.
و حتی بعضا نگران پروسه ی نصب پلاگین هستید.اما شاپیفای این مشکلات رو ندارد. در عین ساده بودن بسیار قدرتمند و مبتکرانه می باشد.

ویژگی های شایپفای اپ استور که آن را از سایر پلتفرم های ایکامرسی برای ساخت وبسایت متمایز می کند

برای نصب اپ در شاپیفای، کافی است به آدرس apps.shopify.com بروید و سپس به استور خود در شاپیفای لاگین کنید. و از طریق سرچ یا کتگوری ها اپ مورد نظر خود را نصب کنید. بعضی از این اپ ها رایگان و بعضی پولی می باشد.

حالا ویژگی بهترین پتفرم ایکامرسی چه می باشند، که اپ های شاپیفای رو از پلاگین های وردپرسی متمایز می کنند.

پروسه ی ساده ی پیدا کردن اپ در شاپیفای.

در صفحه ی شاپیفای اپ استور، سرچ باکس و منوی کتگوری و کالکشن ها وجود دارد که به شما کمک می کند سریع تر اپ مورد نظر یا مورد نیاز وبسایت تان را پیدا کنید.

همچنین اپ های ترند و اپ های محبوب را نیز  شما نشان می دهد.

اپ ها رو بر اساس کتگوری های مختلف مثل کتگوری مارکتینگ، کتگوری طراحی و دیزاین وبسایت، کتگوری اپ های مربوط به کانال های فروش و … می توانید پیدا کنید. و با استفاده از کتگوری ها و فیلتر های شاپیفای اپ استور، به سادگی اپ مورد نظر خود را پیدا کنید.

هم چنین شاپیفای بر اساس الگوریتم های خودش در صفحه ی ادمین استور تان نیز به شما اپ هایی را برای افزایش فروش و یا اهداف دیگر پیشنهاد می دهد.

نصب ساده ی اپ های شاپیفای.

همان طور که گفتم، وقتی که در شاپیفای اپ استور به فروشگاه تان لاگین باشید، بعد از پیدا کردن اپ مورد نظر تان، تنها با فشردن دکمه ی Add App به طور مستقیم با چند کلیک next آن اپ در وبسایت شما نصب میشود. بدون هیچ نگرانی، بدون داشتن دانش فنی و برنامه نویسی و بدون صرف زمان زیاد. (به سادگی آب خوردن (: !!!)

پشتیبانی و عدم تداخل اپ ها.

تمامی اپ ها در شاپیفای اپ استور از پشتیبانی برخوردار هستند و شما می توانید با دولوپر اپ ها به طور رایگان در ارتباط باشید.

همیشه در وبسایت های وردپرسی، موقع نصب پلاگین این سوال وجود دارد که آیا این پلاگین با تم یا سایر پلاگین های سایت من سازگار هست؟ آیا سرعت سایت را پایین نمی آورد؟ آیا به سایت ‌آسیبی نمی زند و معمولا همه ی متخصص های وردپرسی می گویند که اپ را بصورت تستی در لوکال هاست خود نصب و یا آپدیت کنید که اگر مشکلی نبود در سایت اصلی تان !!!! به نظر شما این پروسه زمان بر و هزینه بر نیست. (هرچند این وبسایت با وردپرس راه اندازی شده است اما وردپرس هیچ وقت انتخاب اول من نبوده است.)

اما در شاپیفای اپ استور شما می توانید اپ های سازگار یا به اصطلاح compatible با وبسایت تان را پیدا و آن ها را نصب کنید. به همین سادگی.

توضیحات کامل هر اپ در شاپیفای اپ استور.

در شاپیفای اپ استور برای هر اپ توضیحات کامل و در بیشتر اوقات به همراه ویدئو و اسکرین شات از تصاویر اپ وجود دارد.

علاوه بر توضیحا کامل اپ و نحوه ی کارایی و استفاده آن، می توانید نظرات و ریویو کاربرانی که از اپ استفاده کردند را هم بررسی کنید. سوالات متداول در رابطه با اپ را بخوانید و با اطمینان تصمیم بگیرید که آن اپ را در وبسایت تان نصب کنید یا خیر.

راحتی پیدا کردن انواع اپ ها بسته به نیاز فروشگاه اینترنتی مان، سازگاری کامل اپ ها و پشتیبانی و نصب سریع آنها در استور شاپیفایی ما از جمله ویژگی های متمایز شاپیفای اپ ها نسبت به پلاگین های وردپرسی بودند. پس حتما یک سری به شاپیفای اپ استور بزندید.